Повернутися до новин
АКАДЕМІЇ ПАТРУЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ ВПРОВАДЖУЮТЬ ПРОБЛЕМНО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ

Уявіть собі навчання, де немає предметів. Замість них – чіткі та необхідні знання і вміння, які формуються через вирішення проблем службової діяльності. Викладачів теж немає. Їх заміняють фасилітатори (від англ. facilitator «посередник», від лат. facilis «легкий, зручний» — людина, яка забезпечує успішну групову комунікацію) – люди, які одночасно і наставники, і тренери, і інструктори, і вчителі, і вихователі… Ба, більше, - самі навчаються разом із здобувачами освіти. Звучить як концепт освіти майбутнього, чи не так? Направду, це дійсність, яку вже впроваджує Академія патрульної поліції. А нещодавно до проєкту приєднались колеги з Рівненської та Криворізької академій.

Ця технологія має назву проблемно-орієнтовне навчання (англ. PBL). На її основі команда Академії розробила інноваційну систему, яка повністю базується на практичних навичках. Вже маємо і результати її впровадження– перший фасилітатор в системі МВС Євген Фіщук навчив і випустив групу поліцейських, підготовлених за таким підходом.

Вже від нового року проєкт розшириться і масштабується. Як саме це втілюватиметься і які виклики треба буде здолати – говорили під час круглого столу із впровадження PBL та акредитації IADLEST для Академій патрульної поліції Києва, Рівного та Кривого Рогу. Це великий і важливий захід, організований ICITAP-Україна. В межах обговорень команда нашої Академії -заступник начальника Павло Кулішенко та Євген Фіщук - презентували досвід та виклики впровадження технології, а під час панельної дискусій методисти і начальники циклів шукали спільні вирішення спірних питань.

Підготовка поліцейських на засадах PBL – ноу-хау для всієї української освіти загалом. І вже сьогодні є запит від Міністерства освіти і науки для інших закладів професійно-технічної освіти, які зможуть використовувати наші надбання у підготовці фахівців різних спеціальностей. На цьому наголосили і представники МОН, які теж долучились до заходу.

Ключові завдання, що стоять перед Академіями патрульної поліції на цьому шляху – необхідність модернізувати підходи до оцінювання, способів та форм контролю успішності слухачів. І над цим вже працюють наші команди! І дуже важлива всебічна підтримка керівництва Національної поліції України. На цьому наголосив заступник начальника департаменту кадрового забезпечення НПУ – начальник управління професійного навчання Сергій Терещенко. «Голова Національної поліції активно підтримує розвиток освіти та якісної підготовки поліцейських. Ми готові надати будь-яке сприяння. Процес впровадження PBL неможливо затягувати. І вже незабаром маємо побачити результати найсучаснішої підготовки поліцейських» - передав слова Голови Національної поліції Івана Вигівського Сергій Володимирович.

Натхненні підтримкою партнерів, Академії патрульної поліції продовжують модернізувати та вдосконалювати підготовку здобувачів освіти. Про виклики та плани впровадження проблемно-орієнтованого навчання у первинну професійну підготовку патрульних та власний досвід на основі пілоту програми – розкажемо у наступних публікаціях. А також розповімо, як пов’язані PBL та міжнародна акредитація IADLEST, що дозволить випускникам українських Академії бути затребуваними у всьому світі. Стежте із нами, як поліцейська освіта змінюється на краще! Вступайте до лав Національної поліції!