Повернутися до новин
АКАДЕМІЯ ПАТРУЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ ПРЕЗЕНТУВАЛА НА ВСЕУКРАЇНСЬКОМУ РІВНІ ОСОБИСТИЙ КРЕАТИВНИЙ ДОСВІД РЕАЛІЗАЦІЇ PBL ПРИ ПІДГОТОВЦІ ПОЛІЦЕЙСЬКОГО

Академія патрульної поліції змінює уявлення про професійну освіту в Україні навіть за її межами. Перед офіційним стартом нового навчального року за ініціативи Міністерства освіти і науки України та за підтримки фінських партнерів Finn Church Aid Ukraine у Львові пройшов дводенний семінар «Зміст професійної освіти: виклики, втрати, підходи до подолання». Він зібрав спільноту освітян з числа кращих методистів та керівників закладів професійної та професійно-технічної освіти, які роблять впевнені кроки від реформи до результатів у відповідній галузі.

«Для нас дуже важливо, щоб поруч із всіма нашими кроками по оновленню інфраструктури, закупівлі обладнання, безпеці в системі освіти, ефективності дистанційного навчання ми паралельно працювали над покращенням і модернізацією змісту освіти і методик викладання. Адже, використовуючи сучасні методики і гарний зміст, який відповідає потребам ринку праці, ми могли б суттєво покращити якість навчання та збільшити відсотки працевлаштування», – зазначив заступник Міністра освіти і науки Дмитро Завгородній.

Представляти Академію патрульної поліції на Всеукраїнському семінарі випала честь заступнику начальника нашого закладу Павлу Кулішенку, який презентував експертам галузі профосвіти одну з кращих практик, що апробуються в Академії з метою вдосконалення якості первинної професійної підготовки майбутніх поліцейських, а саме – впровадження технологій проблемно-орієнтовного навчання (PBL). До слова, саме Павло Володимирович є амбасадором проблемно-орієнтовного навчання в Україні та міжнародним експертом в цьому питанні.

Саме на основі технології PBL натхненна новими викликами команда Академії патрульної поліції ще у 2019 році розробила інноваційну систему, яка повністю базується на практичних навичках. Кажучи простими словами, навчальний процес будується не на предметах, а на чітких і конкретних знаннях і вміннях, що формуються через вирішення проблем службової діяльності. Викладачів у груп, що проходять підготовку за таким принципом, теж немає, бо їх заміняють фасилітатори. Вони забезпечують злагоджену групову комунікацію та паралельно навчаються і самі.

«Такі інтерактивні технології, як віртуальна реальність, симулятори, електронні навчальні платформи, що застосовуються здобувачами освіти під час навчального процесу в Академії дуже допомагають в реалізації підходу PBL. Цей процес ми почали 5 років тому. Тоді створили онлайн-платформу на базі Moodle. І коли чи не увесь світ зупинився у зв’язку із пандемією, в нашому закладі жодних проблем з продовженням професійної підготовки здобувачів освіти не було, адже увесь заготовлений контент був інтерактивним», – поділився нестандартною ідеєю із учасниками семінару заступник начальника Академії пан Кулішенко.

Ця інноваційна система навчання повністю базується на практичних навичках. Кожен модуль – це окрема операція. Тобто, під час такого підходу обирається конкретна проблема. Вона аналізується за спеціально створеною методологією, а переваги визначаються поняттям «4К»: комунікація, командна робота, креативність та критичне мислення. Результат – в рази вища успішність, а з нею і професійна підготовка слухачів загалом.

«Команда Академії патрульної поліції – неймовірна. Найбільш вмотивованих випускників, аніж патрульні поліцейські, я не бачила», – резюмувала виступ спікера від нашого закладу освіти Генеральна директорка директорату професійної освіти пані Ірина Шумік.

Підготовка поліцейських на засадах PBL та креативні напрацювання нашої команди в цьому напрямку – без перебільшення ноу-хау не тільки для «профтехів», а й для всієї української освіти загалом. Тому Академія патрульної поліції радо ділиться власним досвідом та закликає колег використовувати новітні практики під час організації навчального процесу, аби спільними зусиллями якомога швидше модернізувати увесь освітній простір в Україні.